sobota 28. listopadu 2009

ČÍSLO 370582 ŽIJE! Epizoda II. z cyklu o CRM šprýmaři jménem Bohemia Energy.

V zájmu zlepšování kvality služeb může být telefonát nahráván. Zaplať pánbů!

V minulých týdnech si energická partička ze společnosti Bohemia Energy brala do huby celou mojí rodinu a dopustila se tak podvodu při prodeji. Její - jakkoliv externí - pracovníci tvrdili mým blízkým, že jsme s nimi uzavřeli smlouvu, aby tak vylákali další. Asi v rámci hesla "Řekni do telefonu 'prst' a pak utrhni všem ruce."

Napsal jsem jim a dal jim tři dny na reakci. Přidělili mi "číslo" a řekli si o pět. OK. Za pěkné číslo, rád počkám. Ale stejně nezareagovali. První útok zmatené ovce úspěšně odražen! Beee.

V mezičase se na jejich webu objevila Zákaznická linka pro zpětnou vazbu na případná extempore při prodeji. Jenže když na ni v sobotu ráno zavoláte, hlásí, že vyřizují telefonáty zákazníků, kteří se dovolali před vámi. Je to ale blbost, protože po patnácti minutách čekání na lince zjistíte na jiném místě jejich webu, že tato linka pracuje jen ve všední dny:)) Druhý útok zažehnán! Bee. Bee.

Zkusíte tedy elektronický formulář pro zpětnou vazbu na prodejce, ale ten vám nedovolí nic zadat, pokud nemáte čislo smlouvy a kód prodejce. Třetí vítězství Bohemia Energy nad ovcí! Bee. Bee. Bee.




Někdy v tuhle chvíli jsem si vzpomněl na film "Číslo 5 žije". Indický programátor tam na čísi adresu říká "Je to  banda mužských přirození". Nutkavě se mi ta věta vrací. Prohlížím dosavadní e-mailovou komunikaci a nacházím čislo na Zelenou linku, která není určena ke stížnostem, ale k prodeji. A hele. Touhle cestou to jde i v sobotu:)) Pokus získat rozzuřenou ovci do stáda. Trochu vlny navíc se na zimu určitě bude hodit... Bee. Bee. Bee. Bee.




Telefonuji se slečnou. Představíme se. Nemám sice zákaznické číslo ani kód prodejce ani čislo smlouvy (zaplať bůh!), ale přesto se mi věnuje. Má dobré srdce. Vyslechne můj případ. Zapíše si moje zákaznické číslo. Zjistí - a to jsem rád - že v "Odpovědný manažer právě řeší moji záležitost s týmem" a "že případ právě aktivně konzultuje Obchodní ředitel společnosti".

Jsem, jak říká T., jednoduchý kluk z Prahy, tak to na mě udělá dojem. Vím, jak málo mají manažeři a obchodní ředitelé času na sebe a na své rodiny, o koníčcích a trávníku u domu ani nemluvě. A tak chci - trochu se stydě - pomoci. Chci přepojit. Když to právě aktivně projednávají, ačkoli je sobota ráno, rád se přidám, a vyřešíme to rychle a férově. Jsme přeci lidi, ne? (Bee.)

Ale se ukazuje, že to sice "aktivně projednávají", ale nejsou tam:)) Nicméně podle standardní lhůty mi do 30 dní odpovědí. Ovce zažívá akutní záchvat nadměrné kučeravosti vlny! Bee. Bee. Bee. Bee. Bee. Bee.
Bečí už malinko hystericky a dožaduje se písemné omluvy v horizontu pěti dnů. Slečna s dobrým srdcem slibuje, že udělá, co je v jejích silách.

Na konci jen ujišťuji, že jsme si rozhovor navzájem nahrávali, takže pak, před Ovčím soudem, nebude pochyb o tom, co jsme si kdy slíbili, a jak nadále zkvalitňovat své služby. A jak tu tak čekám a nemám co bych v sobotu dělal, tak o tom píšu.

Lip
P.S.
Níže uvádím celou dosavadní konverzaci s bandou m.p. a nahrávku telefonátu se slečnou s dobrým srdcem. Jsem zvědavý, co bude dál. Beee beee beee bee beee beee beee beee beee beee.


Zpráva pro Českou obchodní inspekci  byla doručena.


Tato zpráva Vás pouze informuje o doručení. Na uvedený e-mail epodatelna@coi.cz prosím neodpovídejte.

Obsah zprávy:

Věc: Podnět - Zasílám podnět k prošetření činnosti prodejců pracujících pro společnost Bohemia Energy
Zpráva:

Dobrý den, rád bych podal podnět na prošetření praktik prodejců pracujících pro společnost Bohemia Energy při prodeji energie pro domácnosti. V uplynulých týdnech prodejci této společnosti neoprávněně a lživě použili jméno mých rodinných příslušníků při získávání potenciálních zákazníků. Více informací a historie celého případu na http://oko3.blogspot.com/2009/11/cislo-370582-zije-epizoda-ii-z-cyklu-o.html

Došlo dne: Sobota, Listopad 28, 2009 12:51 PM


Rozhovor ovce se slečnou s dobrým srdcem:



Reakce na původní mail ovce (viz níže)

Vážený zákazníku,
Váš požadavek jsme přijali a bylo mu přiděleno číslo 370582.
Odpovíme Vám nejpozději do 5 dní.
Ověřte si prosím, zda jste ve Vašem požadavku uvedl/a své číslo zákazníka (najdete ho na faktuře pod adresou odběratele) a OPM EAN/EIC (je to kód odběrného místa, který najdete na faktuře v časti popis a/nebo na smlouvě pod specifikací odběrného místa).
V případě, že budete chtít k Vaší zprávě něco dodat, můžete tak učinit odpovědí na tuto zprávu. Pro urychlení vyřízení Vašeho požadavku je však nezbytné přesně zachovat text v hranatých závorkách v předmětu tohoto emailu.
UPOZORNĚNÍ: V zájmu rychlého vyřizování požadavků zákazníků prosím neposílejte Váš požadavek nebo dotaz opakovaně, ani jej neřešte paralelně prostřednictvím Zákaznické linky. Takový postup by vedl k duplicitnímu zadání požadavku a ve výsledku by jeho zpracování zdržel.

S přáním hezkého dne

---
BOHEMIA ENERGY entity s.r.o.
Hybernská 1009/24
110 00 Praha 1
Infolinka: 840 10 10 10
e-mail: kontakt@bohemiaenergy.cz
url: www.bohemiaenergy.cz


Ovce píše BMP(Původní e-mail):

Obracím se na vás v následujících 3 věcech:
chci se ohradit proti způsobu, jakým používáte jména neúspěšně kontaktovaných potenciálních zákazníků ve své prodejní kampani

chci vás upozornit, že vaše chování považuji za podvodné a hodlám proti tomuto chování postupovat právní cestou

důrazně si vyhražuji, abyste nadále jakýmkoliv způsobem - ať již v telefonickém, osobním nebo jiném kontaktu - používali jméno nebo jiná osobní data moje či kohokoliv z mých rodinných příslušníků

V následujících řádcích popíšu detailně události, které mne vedly k napsání tohoto dopisu. Zároveň vás touto cestou informuji, že až do okamžiku, kdy od vás obdržím dopis s oficiálním omluvou a vysvětlením, publikuji fakta shrnutá níže na svém webu a na facebooku. V případě, že vysvětlení a omluvu neobdržím do 3 dnů, přepošlu zároveň tento dopis do redakcí předních deníků.

Nyní v krátkosti k čemu došlo:
Před třemi týdny kontaktovala telefonicky moji ženu pracovnice vašeho call centra s nabídkou levnější energie. Vysvětlila, že je možné získat slevu na energii a požádala o kontakt na další osoby, které by mohly takovou nabídku ocenit. Moje žena poskytla vaší pracovnici kontakt na svoji příbuznou.
Celkem logicky očekávala, že bude následovat vysvětlení nabídky a zaslání smlouvy k prostudování. Vaše pracovnice ovšem uvedla, že není možné smlouvu získat jinak než během osobního setkání s prodejcem u nás doma. Taková nabídka je na nic, a proto ji moje žena pochopitelně odmítla.
Vaši pracovníci pak v následujících týdnech kontaktovali příbuznou, na niž dostali od mé ženy kontakt, uvedli, že moje žena již smlouvu podepsala (!) a postupovali u ní obdobně, jako u nás - tj. získali kontakt na další příbuzné a jim opět nabízeli slevu s tím, že tvrdili, že smlouvu podepsali všichni, s nimiž předtím telefonicky mluvili.
NIKDO Z NICH PŘITOM SMLOUVU NEPODEPSAL. NAOPAK. VŠICHNI ODMÍTLI DÁLE S VAŠÍ SPOLEČNOSTÍ O ČEMKOLIV JEDNAT, DOKUD NEOBDRŽÍ DETAILNÍ PODMÍNKY.
Z důvodů, které jsem popsal výše, považuji jednání vašich telefonických prodejců za podvodné a vaše oficiální vyjádření k obdobně formulovaným zprávám v tisku, které uvádíte na svých stránkách, za směšné.

Vzhledem k tomu, že vaše společnost, jmenovitě její prodejci, učinili z mých blízkých během svých podvodných pokusů o prodej komplice, považuji za oprávněné požadovat touto nebo pak právní cestou písemné vysvětlení a omluvu.
S pozdravem,

Jméno, telefon, e-mail

2 komentáře:

  1. Tak ti držím palce! Myslím, že ses obrátil na správnou instituci, protože se zdá, že konat umí, viz. "Inspekce zakázala rýžové nudle s hliníkem" (http://www.spotrebitele.info/potraviny_zdravi/clanek.shtml?x=2352478) - robotická kuchyně holt moc nefrčí.

    Ten příběh má sílu, doufám, že si ho ještě jednou přečtu na pokračování ve věstníku SOS :-)

    JaP

    OdpovědětVymazat
  2. Bee. Bee. Bee. :)) Lip

    OdpovědětVymazat