neděle 26. října 2008

Otevřený dopis společnosti Janeba Time, s.r.o., značce Festina a té paní vedoucí z Novodvorské Plazzy

Vážení pánové, Vážené dámy,

Před delším časem jsem se stal obětí vánočního balíčku, který byl – bohužel – ostře nabit chronometrem Festina.

Bohužel. Bohužel. Bohužel.

Kdykoliv jsem chtěl na prodejně požádat o výměnu baterie, bylo mi vždy a znovu řečeno, že tato náročná operace provádí se jen neznámo kde, v centru technologické expertízy vaší společnosti nebo možná samotné značky Festina.

Je mi to jedno. Chci mít hodinky, které ovládám já, nikoli vy. Žádná Festina není dost dobrá na to, aby ovládala své zákazníky.

Skutečnost, že nejste schopni zajistit okamžitou výměnu baterie na počkání v provozovnách, které jsou jinak vždy více než připraveny tyto hodinky prodávat, je výrazem technologické nevyspělosti – ne nutně samotného produktu, ale distribuce a servisu, který je jeho nedílnou součástí.

Na krátký čas jsem našel paní, která pochopila, o co mi jde, a na moji žádost mi baterku vyměnila za 5 minut. Když jsem byl na stejném místě dnes, seděla tam asi její paní vedoucí. Zřejmě prošla korporátním školením práce se zákazníky zn. Festina.

Důrazně mi sdělila, že u nich se mi rozhodně, ale rozhodně nemohlo stát, že by mi někdo vyměnil baterku na počkání. A řekla mi to znovu a znovu i když jsem ji dvakrát ujistil o opaku a navíc jsem se snažil vysvětlit, že opravdu potřebuji pomoci rychle.

Tedy dvě sdělení:
a) jsem blbec, když říkám opak, protože ona to ví, protože je tady vedoucí, a to je po papežovi všech hodinářství hned druhá funkce v hierarchii
b) a “my tu opravdu nejsme od toho, abychom řešili problémy, které máte s výrobky, které si u nás koupíte”

Odešel jsem v okamžiku, kdy ta paní vedoucí začala mluvit o tom, že personálu zkrátí plat, pokud je pravda to, co říkám. Tuhle logiku už znám, říká se jí byrokratická idiocie, a v okamžiku, kdy začně v nějaké organizaci převládat, je to jako když v těle začne metastázovat nádor.

Sedím tady na letišti a svoji neurotickou potřebu vědět kolik je hodin, ukájím pohledem na mobilní telefon. V prodejně na Novodvorské už nenakoupím. Stejně jako nikde jinde, kde prostřednictvím své sítě prodáváte značku Festina. A kdekoliv to bude možné, budu o vás šířit zprávu. O vás a o té paní vedoucí.

Věřte mi, pokud nezměníte přístup, budete jednoho dne, až se čas úplně zastaví, možná ti poslední, kdo se o tom dozví. Protože lidi si odvyknou vám cokoliv říkat.

Lip

Žádné komentáře:

Okomentovat