pondělí 17. listopadu 2008

3N už zase frčí

Všimli jste si těch reklamních bloků v poslední době?
- Zmrlina Míša nostalgicky vzpomíná, jaké to bylo.
- Elektrospotřebiče ETA se bez uzardění hlásí k minulosti.
- COOP ukazuje, že pokud jde o to, jak to vypadá, nežijeme zas tak strašně moc jinak než jsme žili v sedmdesátých.
- A Peugeot se s tím nemastí vůbec a klidně si namaluje TV reklamu ve stylu Anděl na horách.

Je to tak, Husákovy děti se pomalu blíží ke čtyřicítce, finanční krize se prohlubuje, a tak zas na nějaký čas budou 3N dobře prodávat. Co že jsou ty 3N? Naše, Nevinné, Nostalgické.

Po patnácti, dvaceti letech popírání přichází fáze přijetí. Už to není tak, že se za ty tesilky, jovokoktejl a sojový stydíme. Začalo se nám po nich chvílemi i trochu stýskat. A není třeba se bát, že by to vedlo k exhumaci Jakeše, výjezdní doložky a praporků do oken. Je to přirozená fáze.

Po ní už rozhodující vliv na všechno důležité (a tím opravdu nemyslím politiku:) získají kluci a holky, co to nezažili, a bude to všechno už o něčem úplně jiném.

Zlomí se to – podobně jako s těmi 3N - asi nejdříve v muzice.

Všechno mi to došlo, když jsem před pár měsíci četl Špeldovu recenzi na Hřebejkovo „U mě dobrý“:

„Retro je založeno na odpuštění a smíření,”

říká se tam.

A je to Svatá Pravda.
...

LIP
P.S. Jukněte sem. Tam je to všechno ukázané zeleno-oražově na bílém:)

Žádné komentáře:

Okomentovat