středa 16. června 2010

Hygoška jako politické téma....

Nojo, no. Jel jsem dneska zase po dlouhý době na bajku do práce. Proto tolik foto-příspěvků. Nejvíc mi asi z cesty v hlavě uvíz ten čistotný hobo z Prahy 8 v kombinaci s prezentací magistrátu Prahy 1:

Pán, co nemá kde bydlet, ale i tak si - v podmínkách ani ne polních - před ulehnutím zouvá boty a způsobně je ukládá na předem vyčleněné místo...
Pán, který nepovažuje čistotu za samozřejmost, ale dělá z ní bytostně politické téma... 
 ....
Nějak se mě ta myšlenka čistoty jako politického tématu ne a ne pustit... Říkám si, že posouvat čistotu z oblasti hygienicko-kulturní do oblasti politických agend může být docela nebezpečné...


a) Zaprvé tím tu čistotu děláme nesamozřejmou: říci, že letos si občané Prahy mohli všimnout, že město je po zimě i perfektně uklizené mi přijde trochu jako kdybyste před obchodní schůzkou potřásli obchodnímu partnerovi rukou a řekli "byl jsem teda zrovna čůrat, ale dneska jsem si zrovna ruce umyl!"

b) A zadruhé: mám strach, aby se to politické téma "čistoty" podařilo v udržet na té hygienicko-kulturní úrovní. Aby pak to čištění ulic nebylo třeba o poznání více etnické.....(Dokonce mám pocit, že už jsem četl pár Ř/řápek  o tom, jak se nám leckde ty dvě odlišné interpretace čistoty v politice začínají protínat.)
....

Lip

Sdílet

Žádné komentáře:

Okomentovat