sobota 15. května 2010

Někdo to rád prosté

Občas si řeknu Véčkovi o feedback a záhy ucítím jeho foot back. Prostě mě zákeřně nakopne do pr...e, jako  by snad ani nechápal, že jenom potřebuju pochválit.
Ta tvoje prezentace byla taková zevrubná a té mé zase všichni rozuměli....

... řekne třeba, když se vrátíme z pitche. Až ho načapám ve spánku, asi mu na chvíli podržím nosní dírky. Kůůůrňa!

Myslím, že je to tím, že nemá tak dobře vyvinutý empaticko-sociálně-kulturně-politicko-korektní instinkt jako já. Nebo mě chce prostě nasrat.

A nebo to má někde v sobě. Takové hluboko usazené pravidlo, že když něčemu nerozumím nebo když je něco složité, mám trvat na tom, aby mi to přinesli znovu a jednodušší do té míry, že tomu budu rozumět.

Libuje si třeba v příkladu, jednoho podniku, který chtěl dát na billboardy, že mají otevřeno 24/7, dokud se neozvala Moc Nejvyšší, jíž ta firma shodou okolností patří už od doby, kdy to nebyla veliká firma, ale garáž.

Bude tam "Otevřeno denně", řekla prý tehdy Nejvyšší Moc. A bylo to dobré, protože lidi tomu rozuměli.  Hehe. (Napsal bych lol místo hehe, ale se bojim, že by to pak Véčko nějak okomentoval:).

No, a ten Véčkův oblíbený příklad se mi teď několikrát bezděky vybavil.




Napoprvé v souvislosti s dráhou. Všimli jste si, jak ve vlaku lidi dávají kufry a batohy nejprve na tu nejvyšší polici a teprve potom na tu nad opěrkou hlavy? Vždycky mi to přišlo trochu zvláštní, hlavně u těch menších vzrůstem. Uznávám, je to asi  i tím, že na tu horní se větší kousky líp vejdou. Ale ono to často platí i pro ty malé.
....

Nejde si nevšimnout, že podobně jako na dráze to někdy chodí i s Lidskými Zdroji. Nejprve vytetují lidem na vizitky takové ty tituly jako "Emperor of Rome" nebo "OberSalesForceFuhrer" a po čase, když zjistí, že mají v poli poměrně hodně ještě nezastřelených vojínů, kteří po všem, čím prošli, hledají jen trochu víc naděje anebo lepší menáž a kteří to navíc celkem uměj s kvérem a zvládnou vlevo vbok, začnou "vyplňovat mezipolice". Totiž "mezipozice".

Vznikne třeba funkce "Junior Centurion..." a pak taky "Senior Centurion..." a když se něco podstatnýho v tý firmě nězmění, dá se čekat, že dřív nebo pozdějš postavěj třeba i "Middle Aged Centuriona..."

Zajímavý na tom je, že ten proces mívá logiku "Nejdřív nahoru, potom spíš níž a potom mezi doprostřed". A ne zdola nahoru nebo shora dolu...
....

No a napodruhý jsem si na Véčka vzpomněl, když jsem slyšel vyprávět, jak se pozdní příchody někde rozhodli řešit projektem změny firemní kultury:)).

Tyhle interní projekty....když je muellujete, není co řešit. Ale možná stačilo jen párkrát říct "Jdete pozdě!"
Od Kožnara si pamatuju, že když to uslyšíte - v náležitém provedení -  dvakrát za týden, prostě začnete chodit včas:))
....

Lip, Senior Junior General Aposterior
Sdílet

Žádné komentáře:

Okomentovat