neděle 30. března 2008

Absolutně Perfektní

Začátkem roku jsem pro klienta připravoval instruktáž, jejímž cílem bylo naučit účastníky dělat správně "consumer connections".

Pokud náhodou nevíte, co jsou to "consumer connections", nemusíte se cítit nepatřičně. Consumer connections jsou totéž jako "direct contact" nebo "on-site" či "in-home visits". Už víte? Ne? Nevadí. Stále se nemusíte cítit nepatřičně.

Je to takhle:

Čínani, kteří se chtějí podívat na Olympiádu v Bejčinku, prý musejí projít kurzem fandění. Tam je odborně kvalifikovaný trenér naučí správně spontánně fandit. Nemělo by vás to překvapit. V zemi kaligrafie, miniatur a porcelánu prostě něco tak sprostého, jako je pořádné řvaní z tribun, nabývá povahy "dovednosti", kterou je třeba si osvojit.

Korejci prý začínají navštěvovat kurzy, kde je naučí euroatlanticému umění smíchu: řehtat se, chlámat, řvát, burácet nebo sípat smíchy, a tak.

A u nás? My máme zase nájemného "hladiče". Ukazovali ho vloni v jedné televizní show. Za dohodnutý honorář zkvalitní váš život odborně poskytnutým hlazením (nic sexuálního, vážně!).

Současný Hi-Fi, Hi-Tech a High-Density svět je totiž strašně složitý. A začíná si proto cenit zdánlivých trivialit.

No, a tak já učím ty své klienty, kde, jak a proč si mají všímat lidí, kteří jim - konec konců - dávají své peníze. Jak k nim chodit domů, ptát se na samozřejmosti. Jak je pozorovat při nejbanálnějších věcech. Jak magické to může být, když si zkusíte na vlastní kůži dělat věci, o kterých byste se styděli i přemýšlet - tak jsou samozřejmé!

Povídal jsem si o tom s jedním ex-spolužákem, ex-politikem a ex-novinářem (všechno v jedné osobě). Byl nevěřícně pobavený tím, jak blbé ty firmy musejí být, když se chodí dívat domů na lidi, jak si stelou postele, jak krmí své psy, perou špinavé prádlo, jak snídají nebo jak si čistí zuby.

Jenže, jenže, jenže! Znáte ten vtip o přípravku na moly? Aplikuje se tak, že chyceného mola sevřete mezi ukazováček a palec a krmíte ho malými dávkami onoho moderního přípravku až do okamžiku, kdy jej opustí život. Alternativně můžete toho mola, kterého už držíte mezi prsty, prostě postaru rozmáčknout.

Nějak podobně je to i s těmi "consumer connections".

V mnoha případech jsou prostě jen o dobrodružství "cesty do pravěku". Způsobem, jak si ověřit, připomenout nebo znovu objevit samozřejmé. Brýlemi, které po tom všem hledání šťastně naleznete na čele. Příležitostí, jak si po cimrmansku ověřit, že vypukováním kouře do umyvadla kouř nevzniká, i když vám to tvrdí autority sebepovolanější.

Jestli je to užitečné? Já myslím, že ano. Kdyby pro nic jiného, tak jen proto, že když si popovídáte s REÁLNÝMI lidmi, kteří v REÁLNÝCH podmínkách REÁLNĚ používají určitý výrobek nebo službu, určitě NIKDY nepoužijete slogan ABSOLUTNĚ PERFEKTNÍ. A to by myslím bylo dobré.


Lip.

Žádné komentáře:

Okomentovat