pátek 9. října 2009

Periferie a Střed

Trochu se stydím. Hned ze dvou důvodů.
  • Za prvé: Včera jsem procházel Starým městem a uvědomil jsem si, že už jsem tam nebyl aspoň rok.
  • A za druhé: Napadla mě otázka, kterou jsem si asi měl položi mnohem dřív: Co bylo dřív - Střed nebo Periferie?
A navrch k tomu: Proč je Střed mužského a Periferie ženského rodu? A kdo komu dává život? Střed Periferii nebo Periferie Středu?  Jsou Střed a Periferie stejného řádu? A může se Periferie stát Středem bez změny podstaty? A naopak?

Napadá mě k tomu leccos, ale většinou nic, co by stálo za to sem napsat. A vás? Jestli jo, tak prosím, dejte vědět.

Hlasování je hned vedle - napravo!

Lip

P.S. Jo, a ještě jedna: Proč máme Nádraží Praha Střed a ne také Nádraží Praha Periferie?

1 komentář:

  1. ja myslim, ze zivot dava periferie stredu, u radu zalezi na uhlu pohledu, vetsinou vsak byva stred o rad vys a periferie se za urcitych okolnosti stredem muze stat, jen je k tomu potreba dalsi nove periferie, samozrejme - ale to neni nic prijemneho - muze dojit i k opaku

    btw. Milwaukee bych definoval jako stred a bylo zalozeno v polovine 19. stoleti, tak moc nevim, jeke stredne periferni zajmy te vedly k tomu umistit ho do ankety ;-)

    anaxym

    OdpovědětVymazat