úterý 30. prosince 2008

Proč měli Britové Impérium a Češi tak maximálně Protektorát!

Možná to není úplně dobrý nadpis, ale lepší jsem nevymyslel. Nakonec, je to jen nadpis. Podstatná je myšlenka samotná nikoli její titulek.

Dnes na vleku jsem konečně pochopil, co je na těch Britech velikého. Měl jsem je rád ještě dřív, než jsem je vůbec poznal. Miloval jsem to tam od prvního vylodění.

Jezdím tam opravdu rád, i když je to skoro vždycky jen na den a skoro nikdy tam s nikým nemluvím.

Prostě jsem tam a cítím, že někde poblíž se děje něco opravdového.

A dneska mi to konečně došlo.

Oni prostě vědí!
....

Jel jsem s E. na vleku a s překvapením jsem zjišťoval, že z ní nevypáčím více slov, než z K. K. je můj syn. E. je dcera L. Oba jsou asi stejného věku. A oba jsou to prepubertální upíři.
....

Měl jsem psa K. Už ho nemám. Moje dcera A. z něj totiž dostávala A-lergii. Tak bydlí u mé matky (ten pes). A moje matka s ním má trápení. A mě se po něm občas moc stýská.
...

Naštěstí jsou si K. (ten pes) s A. (mojí dcerou) velmi podobní. Oba se s gustem vyválejí v jakémkoliv sajrajtu, oba se z prázdnin vracejí plni cizopasníků a oba jsou hrozně roztomilí.
....

No, a právě ta chvilková zkušenost s jízdou na vleku s E. (což je dcera L., pokud byste se v tom stále nedokázali zorientovat) mi v kombinaci s dlouhodobou zkušeností s A. (mojí dcerou - ale to už jste buď pochopili, nebo jste oligofrenní), ještě delší zkušeností s mým synem K. (bacha, neplést se psem!) a dočasnou zkušeností se psem K. (no, s tímhle jsem myslel...) společně přihrály tohleto nahlédnutí.
....

Britové jsou skvělí a jedineční, protože to vědí. Vědí, že ve věku kolem 9 let se z vašich roztomilých dětí stávají fúrie. A vědí taky, že žít s fúriemi pod jednou střechou je psychologicky i sociálně velmi vyčerpávající a úmorné.

A tak je v tom věku posílají do internátních škol.
....

A místo nich si tihle jedineční a vědoucí AngloSaxoni nosí domů pejsky. Z chovné stanice nebo z útulku. Je to jedno.

U psů máte téměř jistotu, že svoji roztomilost neztratí, po celou dobu svého psího života.
....

A když se s vámi nakonec rozloučí, nezůstanete smutní moc dlouho. Vašim (britským) dětem je tou dobou už 26 pryč, právě absolvují na Oxfordu a s mírně omluvným výrazem vám vezou domů ukázat tu dívku/chlapce, kterému/jíž shodou okolností udělali dítě.

Nebude to trvat dlouho a zase budete mít doma něco mazlivě přítulného.
...

Tak tohle mají ti Britové prostě zařízené líp! Kdybych neuměl na lyžích, nikdy bych na to nepřišel.
....

Lip

P.S. Našel jsem pod stromečkem brusle a byl jsem z toho trochu rozpačitý. Teď už se ale těším! Třeba si uvědomím něco zajímavého o Francouzích. Nebo o Finech...

Žádné komentáře:

Okomentovat