pondělí 24. srpna 2009

Už to není, co to bejvalo

Po dlouhé době na bajku do práce. Není to už co to bejvalo. Mnohem míň se zadejchávám, ale ještě pořád to není tak dobrý, jako to bude, až mi bude sedmdesát. Jako tomu pánovi, co mě loni v kopci u Berounky obtěžoval otázkami, protože asi nechápal, že já už nejsem vodě-, tlaku- a tahu-odolný produkt předválečných Baťových závodů.

Jak jsem ho nenáviděl. Jak jsem mu záviděl. Jak jsem ho obdivoval. Až mi bude sedmdesát, chtěl bych být jako on.
...

Ani cyklostezka z Modřan do Holešovic není, co bejvala. Zmizelo šáší a pýří. Cesty se nalily novým asfaltem a v Modřanech vyrostl port62 a vypadá to teda dost nóblhóch a už se těšim, jak si tam dám kafe. Cesta po náplavce ke Karlínu je plná turistickejch lodí a průjezd prolukou za Husákovým Tichem už skoro připomíná Tatranský národní park. S jedinou výjimkou. Všude, kudy jedete, se vysemenily nový kavárny, restaurace a jiný trendy podniky.
...

Na první pohled to působí moc hezky a na druhý pohled dokonce nebezpečně lákavě. Akorát si říkám, kde se bude dát jenom tak bejt? Myslím, bejt jenom tak. Bez číšníka, bez účtenky, bez konzumace, bez transakce. Bývalo to v Modřanech k mání na 3 kilometrech a nevypadalo to nijak dobře. Trochu jako smetiště nebo pohraniční pás. Ale mohli jste tam všechno a nemuseli nic. Teď máte spoustu možností, ale musíte aspoň jednu z nich - a nebo nepřestávat šlapat.
...

Nikd jsem nechápal, o čem je to umění v prostoru. Povídal jsem si o tom jednou s konceptuálním umělcem T.S. a pořád mi to nebralo, co je na tom tak vzrušujícího, zabalit sochy do molitanu, nebo haknout webkameru ČT falešným atomovým výbuchem.

Na náplavce pod Výtoní byly tyhle sochy.





Ve srovnání s tím krásným free style parkem okolo portu62 a všema turistickýma pontonama a kavárničkama něco úplně "jen tak neúčelně zajímavýho". A navíc jen pro ty, co jdou nebo jedou po náplavce a ne v autokaru po nábřežní komunikaci. Smekám,ať už to tam přilepil kdokoliv, a těšim se, až dneska pojedu zpátky.
...

Lip

Žádné komentáře:

Okomentovat