pátek 25. dubna 2008

Co uvidíte, když se nebudete soustředěně dívat?

Jestli se vám teď právě chce, můžete se podívat na tenhle obrázek:

Vyfotil jsem to ve čtvrtek. Kousek od Budějovické. Bylo ráno, za deset devět, čtyřiadvacátý duben nula osm.

Do ulic se pomalu a teple začalo vtírat sluníčko. Takové to městské, vlahé, jarní, co vás mezi šedohnědými omítkami vždycky jen zlehka olízne za krkem a pak zase zmizí za rohem dalšího bloku.

Třeba právě tohle:

Zní vám to povědomě? Vybavil se vám podobný pocit? Něco vám to připomnělo? Fajn, ale o to tady nejde.

Přeci jste si nemysleli, že vás vláčím přes čtyři odstavce až sem jen proto, abychom si spolu pěkně zaslzeli nad tím, jaké je to jarní sluníčko fajn, pěkné a pohodička, a že už to ale není, jako to bejvávalo dřívávějc. A že to dřívávějc bejvávalo lepčejší.

Až sem vás vláčím z jednoho jediného důvodu. A přísahám, že by nemělo smysl v tom hledat jakýkoliv jiný postranní úmysl. Fakt mi jde jen o jedno.

O tohle:

UDĚLÁME SPOLU MALÝ EXPERIMENT.
Nebude to bolet, nebojte se. Ani nebudete za blbce, ani vám ze saka nevyletí ukaděný holub a dokonce se to obejde i bez králíků.

Chci po vás jen a pouze, abyste si přečetli zadání o řádek níž, a až si ho přečtete, abyste poslušně zavřeli oči.
Tedy: Zavřete si oči a aniž byste scrollovali obrazovkou vzhůru, zkuste si vybavit, co jste viděli na prvním obrázku tohohle příspěvku.
Pak je zase otevřete.

Můžem?
Tááááááááááááááááááááááááááááááááááák...... Teď!
.....

Už jste zpátky? Fajn.
A teď mi teda řekněte: Viděli jste vůbec někdo Volvo? Všichni? Nikdo?
Všichni Trabant? Žlutý? Krásný? Nezapomenutelný? Svůj? Roztomilý? Nostalgický? Jedinečný? Náš? Jejich? Sousedů? Rintintintintintintintin? Smradlaváka? Bakelit? Patnáct litrů benzínu v plastu? A bůhvícoještě?

Jo? Tak jste na tom jako já.
Když jsem šel ve čtvrtek tou ulicí na Budějárnu, žlutý Trabík mi učaroval stejně, jako to teplé, vlhké sluníčko.
Vyfotil jsem si ho a teprve doma jsem zjistil, že hned za ním stálo i Volvo.

Jenže to je právě divné. Kdybyste se mě zeptali přímo, co bych chtěl víc, co mě víc bere, co bych si přál, na čem ujíždím a po čem toužím - jestli Volvo nebo Trabant - vím na sto pro jedno k tomu navíc, že bych řekl "VOLVO".

Vono Volvo je DRAŽŠÍ
Vono Volvo má PRESTIŽ
Vono Volvo je ocelově BEZPEČNÝ
Vono Volvo je ŠVÉDSKÝ
A vono je i LUXUSNÍ
A vsadil bych se, že má i perverzeně kožený sedačky...

Tak mi teda krucinál řeknětě, proč jsem si tam na té ulici všim akorát Trabanta!
.....

A najednou vám z toho všeho mám takový dobrý pocit. Jako z tohohle obrázku:


Ještě pořád si myslíte, že je Volvo lepčejší značka?

Lip

Žádné komentáře:

Okomentovat