pondělí 5. května 2008

Silní by měli být velcí. A k tomu jim dopomáhej bůh.

Hudebně i jinak úchylné Vítkovo kvarteto si ke mě našlo cestu zvláštním způsobem. Nejdřív jsem někde slyšel jen jméno kapely a už to mi přišlo neodolatelné. Pak jsem odposlouchal jejich kultovní "Je to on, je to on, ten démon, pražský démon..." a každý pátek cestou v noci z Rubínu jsem si nezpíval nic jiného. A nakonec, pár let potom, mi někdo vyprávěl o jejich fenomenálním konceptu "Pomozte silným".

Jestli to nemotám, inicovalo tehdy Vítkovo kvarteto benefiční koncert na podporu značky Coca-cola s odůvodněním, že po silných stále někdo něco chce a nic jim nedává. V mých očích tehdy Vítkovo kvarteto povyrostlo ještě o pořádný kus.
...

Nevím, kde je Vítkovu kvartetu konec dnes, ale pokud existuje nějaký Blaník, kde si dávají dvacet, měli by naladit a vyrazit na pomoc potřebným. V první řadě direct mailovému oddělení České pojišťovny.

Rohovníci tohohle týmu totiž zapomněli na dobré vychování a místo očekávatelných direktů solí klientům do schránek rovnou rány pod pás.
...

"Nastojte", říkával charismatický Kurt Vonnegut, než ve třech větách řekl všechno. "Ustojte", zkouším parafrázovat, než vám dám čuchnout, čím je cítit direct mailová pěst České pojišťovny:

"Vážený pane,
ze současné reformy zdravotního systému je jasná jedna věc - budeme PLATIT, PLATIT, PLATIT. A to i v těžké životní situaci, jakou je nemoc nebo úraz a jejich hospitalizace v nemocnici.
Pokud se kdokoli z Vaší rodiny ocitne v nemocnici, budete muset za každý den hospitalizace zaplatit 60 Kč. A jak sami víte, nemusí to být nakonec zanedbatelná částka...."

Na konci dopisu uvozeného logem s lipovými květy a obrázkem sympatického doktora, který nemá chuť odírat pacienty o poplatky, milý pozdrav "S přáním pevného zdraví".

A pak už jen jednoduchý text smlouvy a hezky předvyplněná složenka.


....

Jak empatické od té České Pojišťovny, říkám si, a přemýšlím o tom, čemu se podobá empatie supa.

Asi jako když si v Delvitě (dej jí pánbu lehké odpočinutí a že vzpomínám v dobrém) vybíráte pěkný kus zadního na nedělní oběd a představujete si, jaký to musel být pěkně rostlý, libový volek.
....

Škoda, že ta Delvita je už pryč. Mohli se domluvit s kolportéry Strážní věže třeba na téhle co-brandové kampani:

Kolportér 1 (před provozovnou): "Války a mor zachvátily celý svěéééét!"
Jeho partnerka (před provozovnou na druhé straně vchodu): "Hááááíííívééé a Osáma jsou předjezdci apokalypsýýý!"
Kolportér 1 (ze svého místa, ale trochu více si nakročí k vozíkům): "Nééémeškejtééé a naplňte svou archůůů chlebééém a nevinnými hovádky božíííími!"
Prodavačka1 (zevnitř od kasy): "Óoooomezená nabídka konzééérv a mouky značky Noe's best do začátků dééště za polovíííííc!"
....

Přeju České pojišťovně, aby byla Velká. Silná už je na to dost.

LIP

Žádné komentáře:

Okomentovat