úterý 27. května 2008

Slibem neurazíš...

Říkal to v jednom velmi starém rozhovoru Marek Šebesťák, zakladatel Mark/BBDO. "Slibem neurazíš" prý byla matra, která vykolíkovala jeho cestu zázračného dítěte za štěstím. Slibem neurazíš dává smysl průlomové kampani na Harvardské fondy, kterou natočili takovým tím sympaticky partizánským způsobem typickým pro úplné začátky devadesátých let. Slibem neurazíš je ostatně mantra, která dává smysl v kontextu celého reklamního businessu, jehož je Marek Šebesťák českým otcem zakladatelem (u tohohle početí bylo ale jistě tatínků víc).

D. v kuřárně vyprávěl o paní, jejíž příběh jen jasně dokládá, že devadesátá léta jsou dávno pryč a někdejší mantry už neplatí tak, jako platívaly dříve. Slibem možná neurazíš, ale můžeš jím pořádně naštvat.

Ta paní, co o ní D. mluvil, je už důchodkyně a udržování společenského kontaktu je pro ní alfou a omegou v zápase za důstojný podzim života. Fotí, mailuje, netuje, sdílí, fonuje a textuje, jako by ji honili.

Ta paní využívá od jednoho poskytovatele hned dva zákaznické účty, z nichž ten první jí umožňuje komunikovat jen tolik, kolik si předem zaplatí, a ten druhý naopak za určitý paušál slibuje nekonečný přístup ke službám. Obzvláště ten druhý má moc ráda.

Tedy měla. Nedávno jí zavolali pracovníci oddělení péče o zákazníka. S politováním jí oznámili, že bohužel, vzhledem k její mimořádné uživatelské aktivitě, budou muset omezit její nárok na nekonečný paušál. Stala se totiž jedním ze tří uživatelů v zemi, kteří čerpali větší než povolené množství nekonečna.

Dozvěděla se, že přečerpala nekonečný kredit, a nešlo jí to do hlavy. Přemýšlela o tom, a došla k závěru, že ji napálili.

Slibem neurazíš. Ale může tě stát dobré jméno.

Lip

Žádné komentáře:

Okomentovat