neděle 4. května 2008

Nejpozději za tisíc let dojde k implozi Vašeho univerza

Měl jsem kdysi klienta Honzu, kterému se po nějakém čase, co jsme se znali, narodil syn. Honza byl nadšeným otcem a s napětím sledoval, jak jeho novorozený potomek předpisově nabírá váhu. Byl docela fascinovaný tou rychlostí.

Spočítal si, že kdyby jeho syn přibíral každý den o stejné procento své váhy, jako den předtím, vyplnil by volný prostor mezi Zeměkoulí a Měsícem asi do 1 až 3 let (přesný výpočet si nepamatuji přesně, snad to nevadí).

29. dubna zveřejnila světová média spekulaci o tom, že společnost, která mne zaměstnává jedná o možné fúzi s konkurenční společností. Oba subjekty rostly řadou akvizic už v minulých letech a netroufám si odhadnout, jak velký kus vesmíru by mohly zaplnit, kdyby i nadále přibývaly se stejným zrychlením. Aspoň mi to připomnělo Honzu a jeho syna.

Také jsem si uvědomil, že když jsem před 12 lety nastupoval do středně velké české firmy, vůbec jsem netušil, kolika různých korporací se stanu postupně zaměstnancem. Globalizace je rychlá. Pokud byste si chtěli spočítat, jak moc, můžete zkusit následující index:

sga = (YYYY-1981) x Suma AF / (YYYY - T(uzp))

Kde:
sga je indexem subjektivního globalizačního zrychlení
YYYY- 1981 udává počet let, které uplynuly od okamžiku, kdy byl
termín 'globalizace' široce akceptován ekonomickou vědou.
Suma AF je součtem všech akvizic a fúzí za celou dobu vašeho
zaměstnaneckého poměru u dané společnosti.
A YYYY - T (uzp) je počtem let vašeho zaměstnaneckého poměru
(YYYY = rok, pro který index počítáte, T(uzp) = rok, kdy jste podespsal-a
pracovní smlouvu)

Můj sga činí k tomuto roku 86,7, když nepočítám fúzi, o které se právě spekuluje.

Pokud máte někdo index vyšší, prosím, dejte vědět. Rád bych si s Vámi popovídal, abych si ujasnil, co mě asi čeká.
...................

Přiznám se, že rychlost, s níž globalizace činí svět jednodušším (rozuměj méně různorodým), ve mě vyvolává trochu úzkost z neznámého. Po vzoru klienta Honzy jsem se proto aspoň pokusil načrtnout krizový scénář toho, jak by to mohlo vypadat, kdyby se trend ke slučování a spojování vymanil z úzce korporátního rámce a stal se silou globální. Říkám tomu LIPova prognóza:

I. 2009 Můj zaměstnavatel se spojil s konkurencí
II. 2032 Česká republika se znovuspojila se Slovenskem
III. 2485 zemské kontinentální desky se setkaly a znovuvytvořily jedinou Pangeu
IV. 2987 Země pohltila Měsíc
V. 3008 Vesmír jak ho známe implodoval do singularity

Připravte se, za tisíc let možná dojde k úplné implozi Vašeho univerza. Pip, pip, pip, pip...

LIP

Žádné komentáře:

Okomentovat